Jumaat, 3 Februari 2012

Bercuti Semasa Tahun Baru Cina


Baru hari ni nak story masa cuti tahun baru cina  hari tu. Kami duduk kampung perak seminggu.  Dua2 cuti seminggu lebih, Kat kampung ada nak buat kenduri kecil-kecilan. Selama kami kat kampung berkesempatanlah nak gi Cameron Highlands. Tu pun setelah dipujuk rayu oleh isteri tercinta barulah si suami bersetuju nak pergi. Memang mencabarlah nak naik kesana. Sebelum ni pernah naik bas je, tak tahu macam mana keadaan jalan. Tapi kali ni naik kereta sendiri tengok jalannya, sangat mencabar tak tahulah orang lain.

Kami singgah lata iskandar dulu, Sangat berbeza semasa kami pergi 5,6 tahun lepas. Dulu orang dewasa boleh mandi, Sekarang hanya budak2 je yg mandi. Tapi suasananya sangat cantik. Ingatkan balik nak singgah air terjun kuala woh tapi tak sempat.

Sampai2 nak terus mandi. Nasib baik ada bawa baru basahan.



Ni dah sampai Cameron singgah dulu ladang teh. Cantik permandangannya , Turun kebawah tu nak naik balik kemain penatnya.

Anis dah kepenatan nak minta dukung, macamlah ibumu ni larat sangat nak dukung

Ladang Strawberry

Ladang Kektes

Taman rama-rama, Beli baju kat comeran


Taman bunga

 Penutup bicara kami bertiga

3 ulasan:

  1. rindunye nak naik CH.. sejok.. suke!

    BalasPadam
  2. Bila ada masa tu pergilah kesana. sekali-sekala seronok

    BalasPadam